נמצאים בתהליך של רכישה או מכירה של נכס?

מחפשים ייצוג משפטי - לצורך רכישה או מכירה של דירה ו/או עסקאות נדל"ן?

 משרדינו מתמחה בעסקאות מכירה וקניה של נכסים,דירות ומגרשים. 

קנייה ומכירה של נכסים, דירות או מגרשים כרוכה במומחיות רבה. לאור זאת, יש להתחשב בהיבטים הבאים:

היבטי מיסוירשויות המסים מפרידה בין דירות מגורים לבין זכויות בנייה. מכיוון שבבתים פרטיים ובנדל"ן בכלל יש בדרך כלל אפשרויות אחרות לשימוש בזכויות בנייה (תוספות בניה, הרחבות, שימוש בחללים סגורים, בנייה בעליית גג, מרתפים וכו'), לכן, במידה וקיימת אפשרות שכזו, העסקאות יחויבו במס שבח.

לאור זאת, חשוב לקבל מידע מוקדם לפני תחילת העסקה כדי לקבל תמונה מדויקת של מס שבח, בכדי להבין כמה כסף "נטו" יהיה לבעל הדירה לאחר המכירה ואת כדאיות הכלכלית של העסקה.

 הרוכש גם נדרש לבצע בדיקות אלו מכיוון שהן משפיעות על שווי העסקה ועל הזכויות הקונה שהוא "יירש" מהמוכר.



חריגות בנייה: ברוב המקרים הרשויות המקומיות והוועדות האזוריות דורשות בדיקות רכוש כדי למצוא חריגות בנייה ולעדכן את גודל הנכס לצורך חישוב ארנונה והיטלים. הפרות בניה עשויות להוביל לכשלים בעסקאות, כגון אי אישור העברת זכויות מהעירייה, תשלום היטלים וומיסי ישוב (ארנונה) רטרואקטיבית וכו'. בחלק מהמקרים הסטייה המבנית נעשתה על ידי הבעלים הקודם, והמוכר לא ידע זאת.

היבט שווי: לעיתים מתרחשות תוכניות המתירות ניצול אחר של המגרש ולכן שווי המגרש עולה. על מנת לקבל תמונה אמינה של ערך העסקה, חשוב לבדוק.

היבטי רישום: חשוב לבדוק כיצד רשומות הזכויות: האם כל שטחי הבניין רשומים בפנקס הדירות? האם תשלום החכירה המהוון שולם עבור כל השטח הרשום? אלו נושאים המשפיעים על ערך, שימוש וניצול של בתים.

לכן, עולה צורך חשוב להיות מיוצג על ידי עורך דין מקרקעין המתמחה במקרקעין ועסקאות נדל"ן, כדי שיוכל לבדוק את העסקאות באופן מקצועי ולנהל הליכי ניהול סיכונים אל מול הלקוחות.

משרדנו מתמחה בעסקאות מסוג זה.

לפרטים נוספים ולקביעת פגישת ייעוץ! 

השאירו פרטים