כל מה שחשוב לדעת על פינוי בינוי

פינוי בינוי הוא למעשה הליך תכנוני שמטרתו ׳התחדשות עירונית׳. זאת, באמצעות הריסת בתי המגורים הישנים הבנויים על אותו שטח (בדרך יחידת שטח גדולה כגון גוש או מספר גושים) בדרך כלל פינוי בינוי מתייחס למתחמים שלמים וחייב לכלול לפחות 24 יחידות דיור בנויות ובמקומם בניה של בנייני מגורים חדשים העומדים בסטנדרטים ובתקנים העדכניים ביותר בעולם הבנייה. 

כחלק ממדיניות ההתחדשות העירונית ולצורך הגשמתה, אחד הגופים שיכול להכריז על מתחם כמיועד ל׳פינוי ובינוי׳ הוא משרד הבינוי והשיכון ("מסלול רשויות") וזאת במטרה למצוא פתרונות, בין היתר, למשבר הדיור. 

במבנה או לרוב במקבץ מבנים, אשר הוגדרו על ידי משרד הבינוי והשיכון כמיועדים ל'פינוי-בינוי' יוכלו הדיירים לחבור ליזם או לקבלן לטובת ניהול והוצאת הפרויקט לפועל.

 המסלול השני לפינוי בינוי נקרא "מסלול מיסוי" במסלול זה הפרויקט מקודם ביוזמת הדיירים או ביוזמת יזם פרטי והם אלו שפונים למדינה בבקשה שתכריז על מתחם כמיועד לפינוי בינוי.
בדרך כלל, סידורי המגורים הזמניים של אותם דיירים בשלב הבנייה ועד שלב האכלוס בדירתם החדשה המיועדת תהיה באחריות היזם/קבלן.

הדיירים שמפונים במסגרת פרויקט פינוי בינוי "מוכרים" לכאורה את דירתם ליזם ומקבלים דירה חדשה שבה זכויות הבנייה ממומשות. ולכן על פי החוק היבש הם חייבים בתשלום מס שבח, היטל השבחה (לרשות המקומית) ומס רכישה

ואולם, כדי לנטרל את המכשול שנובע מכך ולתמרץ את הדיירים לחתום ולהוציא לפועל את הפרויקט, המדינה קבעה בחוק כי דיירי פרויקט פינוי בינוי פטורים מתשלום המסים אלה, ומיסים אלו יחולו על היזם. 



חשוב לדעת! 

כדי שפרויקט פינוי -בינוי יצא אל הפועל, גם לאחר הכרזת מבנה או יחידת שטח מסוימת כמיועדים לפינוי - בינוי, נדרשת הסכמתם של לפחות 80% מהדיירים לביצוע הפרויקט ולהתקשרות עם היזם.

 בשלב זה, קריטי להסתייע באנשי מקצוע הבקיאים בעולם ההתחדשות העירונית אשר יוכלו לתת לכם את תמונת המצב המלאה ביחס לאפשרויות העומדות על הפרק, החל ממציאת היזם הנכון לביצוע הפרויקט המורכב, וכלה בחתימת חוזה ההתקשרות עם אותו יזם.

גרים בבניין ישן? רוצים לשמוע פרטים נוספים?
התקשרו עוד היום
077-4909-776 | 058-5888999 

 או 

השאירו פרטים ותענו בהקדם!