ממה עליכם להיזהר בעת רכישת דירה מקבלן!

רכישת דירה או כל נכס הינה רכישה בסיכון גבוה ואם איננה מתבצעת בצורה נאותה ומקיפה עלולה לגרום לעגמת נפש והפסד כספי.
שלומי זקן - משרד עורכי דין עם הפרטים! 

טרם הרכישה יש לבצע בדיקה מוקדמת כדי לאתר מיסי מקרקעין והוצאות נלוות, אין להסתמך על עורך דינו של הקבלן, מכיוון שאיננו מייצג את הרוכשים. 

אילו בדיקות יש לקחת בחשבון?

 לאחר שמצאתם את הדירה, הבית או הנכס המסחרי אותו אתם מתכוונים לרכוש מהקבלן, ישנן בדיקות שחובה לעשות ומומלץ לקבל סיוע מעו"ד מקרקעין מנוסה מטעמכם. 

שלומי זקן - משרד עורכי דין 

ידאג ללוות אתכם לכל אורך התהליך וידאג לאינטרסים שלכם!

אילו בדיקות יש לקחת בחשבון? 

  1. יש לבדוק האם ניתן היתר בניה לפרוייקט והאם ההיתר תואם את הנכס הנמכר. העדר קיומו של היתר בניה משפיע גם על תנאי התשלום, ובעיקר התשלום הראשון. כמו כן, צריך לוודא שהשימוש המותר לפי התכנית וייעוד הקרקע לפי התב"ע מתאימים לשימוש הנרכש. 
  2. עורך הדין יעבור על מספר פרמטרים חשובים: שהקבלן בעל סיווג מתאים לבניה בסדר גודל כזה, שחשבונו אינו מוגבל, ששולמו המיסים בגין רכישת הקרקע, שברשותו יש את האישורים הנחוצים להשלמת העסקה ועוד. 
  3. בדיקת רקע על הקבלן: עורך הדין יערוך בדיקה מעמיקה למי שייכת הקרקע. למי שייך הנכס, האם הוא בבעלות היזם או רק בחכירה או אפילו בחכירת משנה או אולי רק בעל זכות חוזית אחרת, מול מינהל מקרקעי ישראל (רשות מקרקעי ישראל), מול בעלי הקרקע בעסקת קומבינציה וכדו'. 


אלו הן רק מקצת מן הבדיקות אותן יערוך עורך הדין טרם חתימה על חוזה המכר.   

על כן, שימו לב :

חשוב מאוד, לא להתפתות לחתום על התחייבות לרכישת דירה ו/או על כל התחייבות אחרת (כולל זכרון דברים), טרם מעורבותו של עורך דין מטעמכם הבקיא במקרקעין, שיבדוק את המסמכים הרלוונטיים ואת מצבה המשפטי של הדירה אותה אתם מעוניינים לרכוש, שכן הסיכון הוא גבוה ואתם עלולים לאבד את כספיכם. 

לסיכום:  

ישנן בדיקות וסוגיות רבות ומגוונות שעל עורך הדין לבצע טרם ביצוע העסקה. לכן, אם הנכם מעוניינים לרכוש דירה מקבלן

 רצוי ואף מומלץ לקבל סיוע מעו"ד מקרקעין מומלץ, מקצועי ומנוסה!

לקביעת פגישת ייעוץ

חייגו עכשיו 

או 

השאירו פרטים!