מה זה עורך דין מסחרי?


עסקים רבים נזקקים במסגרת התנהלותם השוטפת לשירותים משפטיים שונים, אשר עלותם גבוהה לו היו פונים לעורך דין עבור כל ענין וענין בנפרד. החזקת עורך דין צמוד המלווה את העסק או החברה בעלות חודשית נמוכה פותרת את הבעיה עבורם. 

עורך דין מסחרי נקרא גם "עורך דין תאגידים" ומטפל בכל מה שנוגע לחברות ותאגידים במשפט המסחרי. התחום המסחרי עוסק בין היתר בהסכמי עבודה, הסכמי שותפויות, הקמה ופירוק חברות, הליכי חדל"פ של תאגידי וכו'. בנוסף, עורך דין מסחרי עוסק גם בתהליכי גבייה ותביעות בבתי המשפט השונים, כמו למשל מצב בו אחד הלקוחות החליט להפסיק לשלם, או ספק שקיבל תשלום אך לא העביר סחורה.


כאמור, עוסק עורך הדין המסחרי בהקמת חברות או פירוקן במראה הצורך. תהליך הקמת חברה מתנהל באופן מאוד בירוקרטי ומובנה וכולל טפסים רבים שיש להגיש לרשם החברות. על מנת לעשות זאת בצורה הטובה ביותר, צריך לדעת לשאול את השאלות הנכונות בדרך. על רוב השאלות כדאי מאוד לדעת לענות טרם פתיחת החברה. 

למשל : 

  • מה חלקו של כל בעל מניות?
  • כיצד תתבצע חלוקת רווחים ובאיזו תדירות?
  • וכן פרטים חשובים בתקנון החברה (זכויות הצבעה, מורשה חתימה ועוד).

כל בעלי המניות חייבים להיות חתומים בצורה מסודרת על חוזים שונים כדי למנוע סכסוכים עסקיים שעשויים להופיע בעתיד, מומלץ מאוד לערוך הסכם מייסדים מקיף, מסמכי מינוי דירקטוריון והנהלת החברה, שליטה בבנקים ומסמכים חשובים לחברה. לסיכום, עורך דין מסחרי הינו חלק חשוב מהצלחתו של כל עסק או חברה. 

יש לכם שאלות נוספות בתחום המסחריצריכים עזרה בפתיחת חברה?

חייגו עכשיו ל

 077-4909-776 | 058-5888999